Thursday, June 30, 2011

June yang penoh...

Alasan untuk tidak meng'up date' blog , letih, banyak kerja, mengantuk....malas sebenarnya.

June adalah bulan yang padat untuk semua 'accounting practitioner, sebab? Tax filing untuk individu yang menjalankan perniagaan(enterprise saja) adalah pada 30 June, bertembung dengan audit bagi account yang close bulan 12 hujung tahun....aduh2..

Awal May, aku dah listkan semua job yang aku nak settlekan before june, supaya kurang sket beban bulan jun...tapi kita merancang, tuhan yang menentukan...dah jadi attitude rakyat malaysia, kita ingatkan beberapa bulan awal pun dah minggu2 nak akhir june jugak mereka nak hantar documen unuk di buat akaun..tu belum kira yang hantar minggu last...aduh2...

June 14..aku exam..malu nak cakap, ngulang paper P2...nape tah badi aku dgn paper ni..susah nak lulus(actually bukan badi, mmg aku was not well prepared as compared to other papers....ngaku...salah sendiri..)Fuh...genting..saat-saat keja banyak nak exam, paper susah plak tu..huhu...

June 16 - 19...kami ke langkawi...trip which was planned a year ago....sangat seronok....walaupun diganggu dengan panggilan2 dari client...bawak akif, which is 3 months old..naik flight, sgt kesian tgk dia nangis dalam flight bila tekanan turun..mesti sakit telinga..bak kata abang afif "saya tak ada telinga"..masa touch down kat langkawi..hehe

Balik jer dari langkawi terus pulun buat keja..apa lagi..dek kerana dehydration, penat, jetlag?...badan dah tak tahan...demam la pulak..spi tak p keja 1 hari..aduh2...kerja sangat banyak...

Asmawati selamat diijabkabulkan dgn suaminya(hehe ai tak tau sapa namanya) on 19th..which kami on the way pulang dr langkawi...sorryla ayah ndak..kami dah tak ble reverse flight booking...tp kami semua turun ke dewan manjalara, datang kenduri belah husbandnya...Asmawari is my kazen...10 yrs younger..dah kawin dah budak ni...acik dah tuo...

Alhamdulillah....dengan rahmat, hidayah dan perlindungan Allah....kami berjaya menyetelkan semua job tax sblm kul 7 mlm pd 30 hb june..walaupun sblm ni tiap malam aku balik kul 9...petang td dah jem jap otak aku....well...perjuangan belum selesai....

lepas ni nak kena turun BERSIH plak....hehe...oh..tu JULY nyer citer...

0 comments:

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates